Handboek 'Powered by Pro Bono

ProfielfotoEsther Hofstede 28-06-2021

Is jouw bedrijf al volop aan de slag met medewerkersvrijwilligerswerk of wil je een eerste stap zetten? Good Busy helpt je verder op weg en verenigt bovendien bedrijven die goed willen doen. We zijn er voor de ervaren ‘do gooders’, maar ook voor bedrijven die de eerste stap naar vrijwilligerswerk zetten. Voor grote en kleine organisaties.

 

Opzet van strategisch beleid


Naar het opzetten van strategisch beleid rondom vrijwillige inzet van je medewerkers is nationaal en internationaal veel onderzoek gedaan. Good Busy werkt hierin onder andere samen met expert Chris Jarvis, directeur van het RW Institute. Aan de hand van 5 succesprincipes ontwikkelden wij een toolkit voor het opzetten van strategisch beleid. De insteek is praktisch, vanuit het perspectief van ondernemingen. 

Praktisch organiseren van medewerkersvrijwilligerswerk

Hoe kan je het vrijwilligerswerk als bedrijf nou handig organiseren? Je bent misschien al gestart met een eenmalige activiteit en wilt die wellicht uitbouwen tot een diepgaande relatie met je maatschappelijke organisatie. Daarvoor biedt Good Busy een praktisch playbook. Je kunt direct aan de slag.

 


Organisaties die helpen

In het hele land en lokaal zijn professionele intermediairs en landelijke platforms die jouw organisatie kunnen helpen met het opzetten en/of uitvoeren van jullie medewerkersvrijwilligerswerk. Zij kennen de lokale markt en kunnen verbinden tussen jouw bedrijf en maatschappelijke organisaties. Aan deze dienstverlening kunnen kosten verbonden zijn. Vind hier een (lokale) intermediair.


Blijf op de hoogte

Je kunt je ook aanmelden voor de Good Busy nieuwsbrief en ons volgen op LinkedIn. Zo blijf je op de hoogte van de activiteiten van Good Busy en de trends en ontwikkelingen op het gebied van medewerkersvrijwilligerswerk.

 

 

 

 

 

 

 

Handige hulpmiddelen

Stap voor stap handboek voor afbakening (scooping) en managen van Pro Bono projects, waarbij medewerkers uit een bedrijf hun kennis & kunde delen met non profit organisaties. Wist je dat dit in meer dan de helft van de gevallen niet de gewenste impact en succes oplevert? Door Taproot Foundation.

How to access the power and profitability of pro bono resources Savvy nonprofits use strategic management, marketing, technology, leadership to be competitive. With strapped budgets, many nonprofits cannot afford to pay for these resources. However, businesses are an often overlooked as an effective source of skilled professionals who can supply the needed skills. This book shares the acclaimed Taproot Foundation?s pro bono best practices and shows nonprofit managers to apply them to their own unique challenges in a low-to-no-cost way. The author offers keys to identifying opportunities for using pro bono sources, recruiting pro bono resources, and managing pro bono projects effectively. * Reveals how a nonprofit can partner with a global corporations to further their mission in an effective and low-cost manner * Aaron Hurst is the president and founder of the Taproot Foundation who pioneered a new field in community investment and continually breaks new ground through its signature, catalytic programs designed for the emerging global pro bono marketplace * Gives nonprofit managers and staff the keys to identifying opportunities for using pro bono resources Taproot?s Aaron Hurst offers a hands-on guide to managing and engaging pro bono resources directed at nonprofit organizations.

Afbeeldingen

Partners:     Movisie

Cookie-instellingen